niedziela, 14 lutego 2010

memo

zrobiłam siłą rozpędu jeszcze jedną pomoc, do stymulacji sensorycznej
związaną z fakturami tkanin.
przepis bardzo prosty:)
po prostu chwyciłam magika i ponaklejałam parami kawałeczki tkanin rozwalone po podłodze:)
można używać ich na kilka sposobów:


sposoby użytkowania
1. można kartoników użyć do segregowania w pary, kształtując pojęcie: "taki sam", rozwijając spostrzegawczość
2. można użyć ich do stymulacji sensorycznej- uwrażliwiając na zmysł dotyku.
jeden raz grając z oczami otwartymi, a później z oczami zamkniętymi
(w wypadku młodszych dzieci zawiązanymi:)
3. można zagrać kartonikami w zwyczajną grę memo, rozwijając pamięć wzrokową, wydłużając czas koncentrowania uwagi, itp.
4. ja akurat będę jej używała także w pracy z dziećmi z wadą słuchu, kształtując słownictwo opisowe z którym wiele dzieci z wadą słuchu ma problem, dlatego potrzebowałam tych napisów:)

jak widzicie... jest to prosta, mała rzecz, a cieszy;)

p.s. jest mi ogromnie miło, kiedy macie ochotę wykorzystać pomysły pomocy edukacyjnych dla swoich dzieci, czy do pracy z dziećmi, ja zawsze jestem na tak!

19 komentarzy:

  1. i znowu rewelacyjny pomysł !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. I rozwijające, i ładne, i pomysłowe...Rozpędziłaś się twórczo...Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. jesteś wielka Aniu:* wspaniałe pomoce:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale masz pomyślunek Aniu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. super praca:)
    ja swego czasu zrobiłam segraegator z różnymi fakturami,co pokazywałam na choinkach jako,że to przed świetami było
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne są te twoje prace edukacyjne! Jeśli pozwolisz to wykorzystam pomysły i uszyję coś dla mojego synka, który też chodzi na terapię SI. :)) Pozdrawiam. Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł!!!wykorzystam go zapewne w swojej pracy pedagoga...tak w ogóle to jestem tu pierwszy raz i stwierdzam,że ładnie tu i zdolna z Ciebie osóbka...chyba będę zaglądać częściej...pozdrawiam aga

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna pomoc dla dzieciaczków. Super pomysł miałaś .

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejna rewelacja!
    Szkoda, że na razie nie pracuję, bo też bym sobie coś takiego sprawiła.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne. Ty to masz wielkie serce dla tych dzieciaków. Nie wiem czy zdajesz sobei sprawę jak wiele im dajesz.

    OdpowiedzUsuń
  11. nic dodać, nic ująć, po prostu super !!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję Ci kochana za pomysł!!!!! świetna sprawa!!! Muszę sobie coś takiego wymodzić :) przyda się w pracy..no i w domku dla Mimi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu - rewelacyjne!!!
    A kim Ty jesteś z wykształcenia? Mój starszak na takie rzeczy już raczej za stary... Szkoda, że kiedyś nikt mi takich pomysłów nie podsunął albo sama ich nie znalazłam gdzieś...

    OdpowiedzUsuń
  14. WSPANIAŁE!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dziękuję, że można wykorzystać. Na pewno to zrobię, dla swoich dzieci i do nauki języka dla pewnego dwujęzycznego dzidziusia.

    OdpowiedzUsuń
  15. To jest świetne! Jak tylko mój synek podrośnie, to też mu coś podobnego zrobię. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń